AUTA
Biblioteczka młodego kinomana. Przeczytaj zanim obejrzysz!
Autor Praca zbiorowa
Tytuł Auta
Rok wydania 2012
Nazwa wydawnictwa Egmont
Autor Praca zbiorowa
Tytuł Moje opowieści. Disney Pixar Auta
Rok wydania 2023
Nazwa wydawnictwa Wydawnictwo Oleksiejuk
Autor Praca zbiorowa
Tytuł Auta w trasie. Opowieść filmowa
Rok wydania 2022
Nazwa wydawnictwa Wydawnictwo Olesiejuk
Autor Małgorzata Strzałkowska
Tytuł Ach, ten Złomek! Złota kolekcja bajek
Rok wydania 2017
Nazwa wydawnictwa Hachette
Autor Joanna Dawigałło- Tyszka
Tytuł Disney Komiks. Auta
Rok wydania 2010
Nazwa wydawnictwa Deagostini
Ocalić od zapomnienia
AUTA
(Cars)
USA 2006, 117 min
Reżyseria John Lasseter
Scenariusz John Lasseter, Kiel Murray, Phil Lorin, Joe Ranft, Dan Fogelman, Jorgen Klubien
Zdjęcia Jeremy Lasky
Muzyka Randy Newman
Montaż Ken Schretzmann
Scenografia William Cone, Bob Pauley
Studio Pixar Animation Studios
Walt Disney Pictures
Samochód wyścigowy Zygzak McQueen to prawdziwy wybraniec losu. Żyje na najwyższych obrotach i jest zwycięzcą sezonu. Teraz jednak zamiast na kolejny wyścig, trafia przypadkowo do małego, zapomnianego miasteczka, leżącego nieopodal słynnej amerykańskiej trasy 66. Poznaje tam niezwykłych mieszkańców osady: Sally, Złomka, Wójta Hudsona i innych, dzięki którym przekonuje się, że wygrane wyścigi, trofea i sława nie są w życiu najważniejsze.
opis dystrybutora dvd
„AUTA”: GENEZA
W szkole średniej późniejszy reżyser John Lasseter przeczytał książkę Boba Thomasa „The Art of Animation”, opowiadającą o realizacji disnejowskiej „Śpiącej królewny”: Pomyślałem sobie wtedy, że ludzie przecież z tego żyją. Pomyślałem też, że bardzo lubię rysować, więc może i ja mógłbym spróbować szczęścia. W Pixarze robimy filmy, które sami chcielibyśmy zobaczyć i na których uwielbiamy się śmiać. Pamiętam jednak ciągle o maksymie Walta Disneya który mówił, że w każdym uśmiechu kryje się łza. Osobiście lubię filmy, które budzą prawdziwe, nie powierzchowne emocje. Filmy na których płaczę. Gdy je oglądam myślę o tym, w jaki sposób ich twórcy to osiągnęli- tłumaczy swe credo reżyser.
Te zasady Lasseter pragnął zachować także przy realizacji filmu „Auta”. Przyznał, że to jeden z jego najbardziej osobistych projektów, mający źródło w dawnych doświadczeniach i fascynacjach. Ojciec reżysera pracował jako diler Chevroleta w rodzinnym Whittier, w stanie Kalifornia. Młody John uwielbiał bywać u ojca w pracy, a gdy skończył 16 lat, pracował tam sezonowo jako „chłopak do wszystkiego.
Samochody kochałem od zawsze- wspomina reżyser. Można powiedzieć, że w moich żyłach płynie krew miłośnika filmów Disneya i olej napędowy. Połączenie tych dwóch pasji w filmie było tylko kwestią czasu.
Po raz pierwszy myśl o stworzeniu animowanej opowieści z samochodami jako bohaterami, pojawiła się w 1998 roku. Lasseter współpracował wtedy z Joe Ranftem, który uczestniczył w pracach nad „Autami” przez wiele lat. Ten zasłużony animator Pixara zmarł niestety jesienią 2005 roku. Lasseter uznając jego zasługi przy realizacji „Aut”, postanowił umieścić go w czołówce jako współreżysera filmu. Ranft był stałym współpracownikiem Lassetera, twórcą wielu pomysłów fabularnych i rozwiązań technicznych w jego poprzednich filmach.
Właśnie w 1998 roku obejrzeliśmy z Joe dokumentalny film „Divided Highways”, opowiadający o słynnej autostradzie międzystanowej numer 66. Zrobił na nas duże wrażenie. Wiele miejsca poświęcono w nim historii małych miasteczek, które mija się pędząc drogą. To dało nam twórczy impuls. Zaczęliśmy czytać i oglądać filmy o „sześćdziesiątce szóstce”.
Roboczy tytuł filmu brzmiał „Route 66”, ale zmieniono go, by nie kojarzył się z popularnym programem telewizyjnym z 1960 roku.
Kolejnym ważnym wydarzeniem były… wakacje 2001 roku. Wtedy to żona Lassetera- Nancy, wymogła na nim, by pojechał na długo odkładany urlop. Wraz z rodziną Lasseter w swoim domu na kółkach, wybrał się w dwumiesięczną podróż po Stanach, od Pacyfiku po Atlantyk. Reżyser wspominał: To był świetny pomysł. Gdy wróciliśmy z włóczęgi, czułem niespotykaną bliskość z rodziną. Mocne więzy rozluźnione przez pracę, na nowo bardzo się zacieśniły. Wtedy zrozumiałem, co powinno być głównym tematem filmu i natychmiast opowiedziałem o swej koncepcji Joe’mu, który się ze mną zgodził. Prawdziwa podróż ma w sobie coś z nagrody. Ale żeby miała ona rzeczywistą wartość, jej trudy i niespodzianki musisz dzielić z rodziną i przyjaciółmi. Tak po dyskusjach z Joe, powstał nasz bohater Zygzak McQueen który myśli, że jest najlepszy i najszybszy- ale powinien zwolnić. Tak, jak ja to zrobiłem podczas podróży z Nancy i dzieciakami.
Szczerze mówiąc, pierwszy raz podczas całej zawodowej kariery, tak zdecydowanie zwolniłem tempo życia. Dało to zdumiewające rezultaty! Myślę, że przesłanie naszego filmu jest wyraziste: trzeba zwracać uwagę na „tu i teraz”, a nie myśleć tylko o wyścigu po sukces. Nie jest najważniejsze dokąd zmierzasz, ale co spotyka cię w czasie podróży. Nasz film miał być przede wszystkim wzruszający i zabawny.
„Auta”: CADILLACAMI PO AUTOSTRADZIE
W 2001 roku najważniejsi członkowie ekipy, w tym Lasseter, Ranft, producentka Darla Anderson oraz scenografowie, polecieli do Oklahoma City. Tam czekały na nich cztery białe Cadillaki. Udali się nimi w dziewięciodniową podróż po autostradzie 66.
Przewodnikiem był historyk, autor kilku książek i niezliczonej ilości artykułów na temat tej słynnej drogi- Michael Wallis. Wallis od lat był nią zafascynowany: Ta droga to zwierciadło naszego narodu. Dla wielu ludzi to najsłynniejsza droga na świecie, która przecina cały kraj, od Chicago aż po Pacyfik. Właściwie każdy mieszkaniec Ameryki znalazł się na niej choć raz. To droga naszych dziadków, ojców i nasza. Powstała w latach 20. Podczas Wielkiego Kryzysu stała się trasą wielkich wędrówek w poszukiwaniu pracy, przede wszystkim do Kaliforni. W czasie II wojny światowej właśnie tamtędy przejeżdżały konwoje pełne poborowych, a od lat 50. szukali na niej szczęścia liczni wędrowcy. Ukazując ją na ekranie trzeba pamiętać o jej niezwykłym statusie- tłumaczy Wallis. Po drodze odwiedzaliśmy motele i bary, rozmawialiśmy z miejscowymi mieszkańcami, kowbojami, kelnerami i kierowcami. Spotkaliśmy wielu „wojowników drogi”, którzy znają „sześćdziesiątkę szóstkę”, nazywaną też „Matką Dróg” na wylot. Ich historie były porywające- wspominał dalej przewodnik.
Filmowcy szczególną uwagę poświęcili zróżnicowanym formacjom skalnym, jakie można zauważyć przy drodze oraz swoistej kolorystyce budynków koło autostrady. Barwy elewacji, ze względu na wpływ warunków atmosferycznych: wiatru, deszczu, pyłu, a w mniejszym stopniu spalin, szybko się patynują. Twórcy studiowali tamtejszą faunę i florę oraz charakterystyczne układy obłoków. Bill Cone- główny scenograf, powracał na autostradę jeszcze kilkakrotnie: Opuszczone budynki, stare pompy paliwowe, zniszczone znaki drogowe, miasteczka zaginione wśród pustyni- wszystko to wywiera niepowtarzalne wrażenie. Starałem się to oddać w naszym filmie. Spokojny świat Chłodnicy Górskiej zderzamy z innym miejscem akcji- torem wyścigowym, pełnym hałasu, gwaru i agresywnych barw- opowiadał o swej pracy scenograf.
Sophie Vincelette, która była odpowiedzialna za wygląd roślinności i skał wspominała, że zdecydowano się pokazać aż 24 gatunki flory oraz wiele odmian skał i piasku: Główna trudność polegała na tym, żeby jak najbardziej oddalić się od wrażenia, że mamy do czynienia z animacją komputerową. Uzyskanie obrazu roślin i piasku jest przy użyciu odpowiednich programów komputerowych dziecinnie łatwe. Rzecz w tym, że wszystko to wygląda sztucznie i nienaturalnie- „jak z komputera”. A tego właśnie chcieliśmy uniknąć.
Bob Pauley odpowiadał z kolei za wygląd i ruchy samochodów. Studiował próbki lakieru oryginalnych modeli, ich sposoby jazdy i hydraulikę: Oczywiście w naszym filmie będzie to wyglądać inaczej niż w rzeczywistości, pewne cechy będą wyolbrzymione- mówił. Ale punktem wyjścia jest oryginalny wygląd i cechy charakterystyczne poszczególnych, klasycznych już często modeli samochodów. Zwłaszcza wiarygodny wygląd chromowanych części aut, sprawił nam wielkie techniczne kłopoty.
Dan Scanlon i Steve Purcell też poznali autostradę 66 na wylot. To bardzo ważni członkowie ekipy. Przez cztery lata koordynowali poczynania i pomysły całego zespołu. Odwiedzali tor wyścigowy w Las Vegas, ponieważ niemal identyczny miał „zagrać” w filmie. Purcell wspominał: Należeliśmy do tych nudziarzy, którzy bezustannie czepiają się szczegółów. Wypytywaliśmy o gagi, zastanawialiśmy się nad tym, jak auto ma zadzwonić przez telefon. I przypominaliśmy wszystkim bez przerwy: trzeba myśleć o samochodach jak o prawdziwych żywych postaciach, a wtedy właściwe rozwiązania same się nasuną.
„Auta”: SIEDEMNAŚCIE GODZIN NA KLATKĘ
Dla ekipy Pixara realizacja „Aut” była wielkim wyzwaniem technicznym. By powstała jedna klatka filmu, animatorzy musieli pracować aż siedemnaście godzin!
Założeniem twórców filmu był jak najbardziej realistyczny wygląd samochodów. Największym problemem były refleksy świetlne, które bezustannie generuje karoseria. By ukazać to w sposób wiarygodny, użyto specjalnej eksperymentalnej techniki nazwanej „ray tracing”.
Przy realizacji filmu pracowało ponad 3 000 komputerów. Lasseter zwracał szczególną uwagę na to, by wygenerowane komputerowo samochody, wyglądały jak z prawdziwego metalu. W tym celu przeprowadzono serię testów, czasem bardzo szczegółowych.
Operator Jean- Claude Kalache opowiadał, że jeśli było to możliwe, oświetlano na różne sposoby prawdziwe auta tych marek, które pojawiają się w filmie, a potem wykorzystano fotografię w dalszej obróbce komputerowej.
Steve May- specjalista od efektów specjalnych, odpowiedzialny za dym, ogień, eksplozje oraz zachowania samochodów mówił: Złomek miał zgodnie ze scenariuszem spluwać. To naprawdę nie było łatwe. Najwięcej kłopotów sprawił nam jednak kurz, który unosi się za pędzącymi przez pustynię samochodami. Musieliśmy się nieźle napocić. Trzeba było zaprojektować 50 tysięcy drobinek, a potem je zmultiplikować.
Główni animatorzy- Jim Murphy i Bobby Podesta- by oddać mimikę samochodów, odbyli bardzo szybką przejażdżkę po torze wyścigowym, studiowali też mimikę słynnych sportowców podczas wysiłku. Ich modelami były takie sławy jak Tiger Woods, Andre Agassi, Michael Jordan czy Shaquille O’ Neill. Lasseter zwracał szczególną uwagę animatorów na to, by cały czas myśleli o osobowości bohaterów- musiała być mocno powiązana z typem samochodu, jaki miał pojawić się na ekranie. Nalegał też, by nie obawiali się nadawać bohaterom cech własnej osobowości. Bardzo ważnym źródłem inspiracji dla twórców filmu stała się krótkometrażówka Disneya z 1952 roku „Susie the Little Blue Coup”, zrealizowana przez Ollie’ego Johnstona. Lassetera zachwyciło w niej to, że samochód który tam występuje, ma bardzo wyraziste oczy. Wielokrotnie konsultował się z Johnstonem, chcąc osiągnąć podobny, a raczej lepszy efekt.
Lasseter zauważył, że choć techniczne uwarunkowania się zmieniają, sposób realizacji Pixara w gruncie rzeczy niewiele się różni od tradycyjnego systemu produkcji w wytwórni Disneya. Najpierw powstaje scenariusz, który jest udoskonalany i wzbogacany przez zespół pisarzy. Następnie powstają pierwsze rysunki i projekty postaci, kolejno głos podczas „burzy mózgów” zabierają scenografowie i specjaliści od oświetlenia, przedstawiając propozycje najlepszych rozwiązań. Powstaje ostateczna wersja scenariusza, i co za tym idzie, konkretne projekty postaci i scenografii.
Lasseter opowiadał też o specyficznej atmosferze panującej w Pixar Studios: Na pierwszy rzut oka wygląda to na jakąś majówkę. Nie ma u nas zamkniętych przestrzeni, ludzie jeżdżą na deskach i wrotkach. To pozorna beztroska. Prawda jest taka, że ogromną część czasu nasi ludzie spędzają przy pracy sam na sam z komputerem. Wobec tego jest konieczne, by mogli nabrać oddechu, odprężyć się i swobodnie przedyskutować z kolegami swoje koncepcje. W przeciwnym razie prawdopodobieństwo popadnięcia w rutynę byłoby zbyt duże. A to nie jest dobre ani dla ludzi, ani dla filmu.
„AUTA”: RANDY, SHERYL I INNI…
Lasseter znany jest z niezwykłej dbałości o dobór muzyki i piosenek do swoich filmów. Muszą się ściśle łączyć z akcją, uzupełniać ją i inteligentnie komentować. Bez wahania po raz kolejny do współpracy zaprosił Randy’ego Newmana, z którym współpracuje od czasów „Toy Story”.
Chętnie pracuję z Randym, bo on nie ma zwyczaju się powtarzać. Muzyka do każdego filmu jest całkiem inna. Randy ma zdolność do komponowania piosenek niezwykle emocjonalnych, poruszających serce, a jednocześnie humorystycznych, zabawnych- tłumaczy swą decyzję reżyser. Moim zdaniem to najlepsze, co Randy dotąd stworzył do filmu. Nasza koncepcja była prosta: trzeba skonstruować dwa światy- współczesny świat konkurencji i gorączki wyścigów oraz światek Chłodnicy Górskiej, gdzie czas płynie wolno, leniwie, bez pośpiechu. Randy dokładnie to zrobił. Świat wyścigów to u niego potężna dawka naprawdę ostrego rock&rolla. Kreując zaś klimat Chłodnicy Górskiej, Randy wykorzystał bluegrass, jazz i inne rodzaje tradycyjnej muzyki amerykańskiej.
Skomponowaną na potrzeby filmu piosenkę Newmana- balladę „Our Town”- zaśpiewał niezwykle popularny w latach 70. ubiegłego wieku piosenkarz James Taylor. To melancholijny utwór o podupadającym mieście, gdzie „główna ulica nie jest już główną ulicą”.
Natomiast słynna rockmanka Sheryl Crow, napisała wraz z producentem Johnem Shanksem otwierający film utwór „Real Gone”. Piosenka oddaje nastrój ekscytacji, towarzyszący wyścigom samochodowym. Znany wykonawca muzyki country- Brad Paisley, napisał i wykonał dwa liryczne utwory: „Find Yourself” oraz „Behind the Clouds”. Oprócz tego grupa country Rascal Flatts wykonała nową wersję klasycznego utworu Toma Cochrana- „Life on the Highway”, a wokalista i gitarzysta John Mayer, odkurzył standard Bobby’ego Troupa- „Route 66”. Na ścieżce dźwiękowej pojawia się też dawna wersja utworu w wykonaniu Chucka Barry’ego oraz stare klasyki Hanka Williamsa czy The Chords.
„AUTA”: KAŻDE AUTO TO CHARAKTER
Poznajmy ich bliżej:
Zygzak McQueen- diabelnie narwany młodziak. Ma szansę zostać najmłodszym zwycięzcą wielkiego wyścigu. Uwielbia wygrywać i także, szczerze mówiąc zadzierać nosa.
Wójt Hudson- miejscowy doktor, mechanik i jednocześnie sędzia. Hudson Hornet, rocznik 1951. Tajemniczy i małomówny. Samochwała McQueen nie robi na nim wrażenia. Przybysz traktuje go jako nudnego dziadziusia, ale z czasem przekona się, że można się od niego sporo nauczyć.
Sally Carrera- Porsche 2002, model sportowy 911. Dorastała w Kaliforni, znużyło ją jednak obowiązujące tam zawrotne tempo życia i jazdy. Znalazła cichą przystań w Chłodnicy Górskiej. Właścicielka Cozu Done Motel, po cichu marzy o powrocie do szybkiego życia. Optymistka, w dodatku inteligentna. Pomoże podjąć McQueenowi właściwe decyzje.
Złomek- stara ciężarówka/holownik, z wierzchu zardzewiały, ale o złotym sercu i zawsze skłonny do pomocy. Poza tym nie taki ślamazarny jak się na pierwszy rzut oka wydaje. Najlepszy i niezwykle wierny kumpel McQueena.
Ogórek- busik o burzliwej hipisowskiej przeszłości. Korzysta tylko z naturalnych paliw, trochę nawiedzony i skłonny do pouczania. Ma mnóstwo teorii na temat antysamochodowych spisków, co bardzo denerwuje jego sąsiada- Kamasza. Choć stale się sprzeczają, żyć bez siebie nie mogą.
Kamasz- prowadzi sklep z wyposażeniem militarnym. Willys, czyli wojskowy jeep z 1942 roku, o bardzo patriotycznych poglądach i przeszłości wojennego weterana. W stałym sporze ze swym sąsiadem- Ogórkiem, który go irytuje swoimi poglądami. W gruncie rzeczy bez dyskusji z nim czułby się samotnie.
Roman- Impala, rocznik 1959. Właściciel Ramone’s House of Body Art. Prawdziwy mistrz malowania i lakierowania, po prostu artysta. Niestety jego talenty od wielu lat nie były wykorzystywane. Z nudów i żeby nie wyjść z wprawy, codziennie przemalowuje sam siebie. Liczy, że jego klientem zostanie McQueen.
Lola- żona Romana. Ich miłość rozkwitła od pierwszego wejrzenia. Prowadzi „Flo’s V8 Caffe”, gdzie serwuje „najlepsze paliwo w 50 stanach”. Można tam też wpaść na ploteczki albo wysłuchać jej matczynych rad.
Luigi- Fiat 500, rocznik 1959. Wraz ze swym kumplem Guido prowadzi sklep z ogumieniem. Niezwykle towarzyski, głośny i gadatliwy. Ekscytuje się wieloma rzeczami, jest miłośnikiem wyścigów samochodowych, a zwłaszcza marki Ferrari.
Szeryf- Mercury Police Cruiser, rocznik 1949. Miejscowy strażnik prawa, pilnuje by nikt nie przekraczał w mieście dozwolonej prędkości. Uwielbia opowiadać o swej ukochanej autostradzie 66. Lubi też dyskretnie zdrzemnąć się za miejscowym billboardem.
Pan Król- Plymouth Superbird 1970. Wygrał najwięcej wyścigów o Złoty Tłok w historii. Wie jednak, że są ważniejsze rzeczy niż nagrody. Nie lubi się przechwalać. Ze swoją żoną Queen, prowadzi ciche i spokojne życie. Wierzy w ciężką pracę i ducha pracy zespołowej. Właśnie odszedł na emeryturę.
Marek Marucha- weteran wyścigów, który nigdy nie przebierał w środkach, nieraz uciekając się do oszustw i paskudnych sztuczek. Ma kompleks wobec częściej zwyciężającego Pana Króla i liczy, że po jego wycofaniu się zdobędzie dominującą pozycję. Schlebia McQueenowi i jego próżności, chcąc go wykorzystać do własnych celów.
Maniek- Mack Super- Liner, rocznik 1985. Wie wszystko o przepisach związanych z wyścigami.
INTERNET O FILMIE „AUTA”
AUTORKA PUBLIKACJI Malwina Grochowska
TYTUŁ PUBLIKACJI Recenzja filmu „Auta” (2006) WYŚCIG DO WOLNOŚCI
ŹRÓDŁO Filmweb.pl
AUTOR PUBLIKACJI Maxi
TYTUŁ PUBLIKACJI Recenzja filmu „Auta” (2006) POWTÓRKA Z ROZRYWKI W WERSJI SAMOCHODOWEJ
ŹRÓDŁO Filmweb.pl
AUTOR PUBLIKACJI Marcin Kamiński
TYTUŁ PUBLIKACJI Recenzja filmu „Auta” (2006) SZUKAJĄC SIEBIE
ŹRÓDŁO Filmweb.pl
AUTOR PUBLIKACJI don Bubas
TYTUŁ PUBLIKACJI Recenzja filmu „Auta” (2006) SAMOCHÓD TEŻ CZŁOWIEK
ŹRÓDŁO Filmweb.pl
AUTORKA PUBLIKACJI Anna Budyńska
TYTUŁ PUBLIKACJI AUTA
ŹRÓDŁO kultura.onet.pl
AUTOR PUBLIKACJI Rafał Donica
TYTUŁ PUBLIKACJI Auta. Świetne kino
ŹRÓDŁO Film.org.pl
AUTOR PUBLIKACJI Michał Zacharzewski
TYTUŁ PUBLIKACJI Auta
ŹRÓDŁO zdalaodpolityki.pl
AUTOR PUBLIKACJI Speed Zone
TYTUŁ PUBLIKACJI Recenzja filmu „Auta” (Cars)
ŹRÓDŁO speed-zone.pl
AUTOR PUBLIKACJI Marek Łach
TYTUŁ PUBLIKACJI Randy Newman. Cars (Auta) (2006)
ŹRÓDŁO filmmusic.pl
(SOUNDTRACK RECENZJA)
AUTOR PUBLIKACJI Aleksander Dębicz
TYTUŁ PUBLIKACJI Auta (Cars)
ŹRÓDŁO soundtracks.pl
(SOUNDTRACK RECENZJA)
KOLEJNE FILMY Z SERII “AUTA”
AUTA 2
(Cars 2)
USA 2011, 106 min
Reżyseria Brad Lewis, John Lasseter
Scenariusz Ben Queen
Muzyka Michael Giacchino
Montaż Stephen Schaffer
Scenografia Harley Jessup
Studio Pixar Animation Studios
Walt Disney Pictures
Zygzak McQueen trzy razy wygrał wyścig Piston Cup Championship w Kaliforni. Nadal mieszka w Chłodnicy Górskiej przy autostradzie 66. Nadal również przyjaźni się ze Złomkiem i pozostałymi autami.
Pewnego dnia otrzymuje propozycję udziału w pierwszym wielkim światowym Grand Prix, podczas którego ma zostać wyłoniony najszybszy samochód świata. Zawody odbywają się w Japonii i kilku krajach Europy. W podróży towarzyszy mu wierny kumpel Złomek, który nie ma obycia w świecie i zaczyna irytować McQueena. W dodatku Złomek zostaje przypadkowo wzięty za amerykańskiego tajnego agenta. Wraz z brytyjskim szpiegiem Seanem McMission, wpada na trop spisku związanego z wyścigami. Tymczasem Złomek musi sobie dać radę z groźnymi sportowymi przeciwnikami…
opis dystrybutora kino
INTERNET O FILMIE „AUTA 2”
AUTOR PUBLIKACJI Michał Walkiewicz
TYTUŁ PUBLIKACJI Recenzja filmu „Auta 2” (2011) PAL GUMĘ!
ŹRÓDŁO Filmweb.pl
AUTOR PUBLIKACJI Micoud
TYTUŁ PUBLIKACJI Recenzja filmu „Auta 2” (2011) ZA MAŁO PIXARA W AUTACH
ŹRÓDŁO Filmweb.pl
AUTOR PUBLIKACJI Maciek Poleszak
TYTUŁ PUBLIKACJI „Auta 2”- recenzja
ŹRÓDŁO paradoks.net.pl
AUTORKA PUBLIKACJI Joanna Moreno
TYTUŁ PUBLIKACJI „Auta 2”: model po ostrym tuningu
ŹRÓDŁO kultura.onet.pl
AUTOR PUBLIKACJI Michał Kubalski
TYTUŁ PUBLIKACJI Autum of Solace [John Lasseter, Brad Lewis „Auta 2”- recenzja]
ŹRÓDŁO esensja.pl
AUTOR PUBLIKACJI Michał Zacharzewski
TYTUŁ PUBLIKACJI Auta 2
ŹRÓDŁO zdalaodpolityki.pl
AUTOR PUBLIKACJI Grzegorz Brzeziński
TYTUŁ PUBLIKACJI “Auta 2”- recenzja kolejnej części animowanego hitu
ŹRÓDŁO 16 mm.pl
AUTORKA PUBLIKACJI Zofia Stanecka
TYTUŁ PUBLIKACJI „Auta 2”- recenzja filmu
ŹRÓDŁO qlturka.pl
AUTOR PUBLIKACJI Rafał Świątek
TYTUŁ PUBLIKACJI Auta 2: najsłabsza animacja Pixara
ŹRÓDŁO rp.pl
AUTOR PUBLIKACJI Marek Łach
TYTUŁ PUBLIKACJI Michael Giacchino. Cars 2 (Auta 2) (2011)
ŹRÓDŁO filmmusic.pl
(SOUNDTRACK RECENZJA)
AUTOR PUBLIKACJI Jan Bliźniak
TYTUŁ PUBLIKACJI Cars 2
ŹRÓDŁO muzykafilmowa.pl
(SOUNDTRACK RECENZJA)
AUTA 3
(Cars 3)
USA 2017, 102 min
Reżyseria Brian Fee
Scenariusz Kiel Murray, Bob Peterson, Mike Rich
Zdjęcia Jeremy Lasky
Muzyka Randy Newman
Montaż Jason Hudak
Scenografia William Cone, Jay Shuster
Studio Pixar Animation Studios
Walt Disney Pictures
Legenda sportu motorowego- Zygzak McQueen, zostaje zepchnięty na boczny tor przez ultraszybkie auta nowej generacji. Wrócić do gry pomoże mu młoda, pełna zapału mechaniczka- Cruz Ramirez, która obmyśla autorski plan zwycięstwa. I choć na swojej drodze Zygzak napotka kilka niespodziewanych zakrętów udowodni, że zdobywca Złotego Tłoka nie poddaje się tak łatwo!
opis dystrybutora kino
INTERNET O FILMIE „AUTA 3”
AUTOR PUBLIKACJI Michał Walkiewicz
TYTUŁ PUBLIKACJI Recenzja filmu „Auta 3” (2017) STARE, ALE JARE
ŹRÓDŁO Filmweb.pl
AUTOR PUBLIKACJI Bartosz Szarek
TYTUŁ PUBLIKACJI AUTA 3. Rewelacja
ŹRÓDŁO Film.org.pl
AUTOR PUBLIKACJI Szymon Radzewicz
TYTUŁ PUBLIKACJI Auta 3 to najlepsza część serii. Animacja nareszcie nie odstaje od pozostałych dzieł Pixara- recenzja
ŹRÓDŁO rozrywka.spidersweb.pl
AUTOR PUBLIKACJI Marcin Andrys
TYTUŁ PUBLIKACJI „Auta 3”- recenzja
ŹRÓDŁO paradoks.net.pl
AUTOR PUBLIKACJI Dawid Muszyński
TYTUŁ PUBLIKACJI Auta 3- recenzja filmu
ŹRÓDŁO naekranie.pl
AUTOR PUBLIKACJI Jędrzej Dudkiewicz
TYTUŁ PUBLIKACJI Auta 3- recenzja filmu
ŹRÓDŁO ppe.pl
AUTORKA PUBLIKACJI Ania Wieczorek
TYTUŁ PUBLIKACJI Czy to koniec kariery Zygzaka McQueena?- recenzja filmu
„Auta 3”
ŹRÓDŁO pelnasala.pl
AUTOR PUBLIKACJI Konrad Kozłowski
TYTUŁ PUBLIKACJI Auta 3- o takie zamknięcie trylogii się ścigaliśmy
ŹRÓDŁO antyweb.pl
AUTOR PUBLIKACJI Grzegorz Kłos
TYTUŁ PUBLIKACJI „Auta 3” trzeba wiedzieć, kiedy ze sceny zejść
[RECENZJA BLU-RAY]
ŹRÓDŁO film.wp.pl
AUTOR PUBLIKACJI Adrian Luzar
TYTUŁ PUBLIKACJI „AUTA 3” [RECENZJA]: BRAK PALIWA
ŹRÓDŁO film.interia.pl
AUTOR PUBLIKACJI Jan’ gower’ Popieluch
TYTUŁ PUBLIKACJI Auta 3. Zygzak coś Ci się telepie!
ŹRÓDŁO polter.pl
AUTOR PUBLIKACJI Maciej Dowgiel
TYTUŁ PUBLIKACJI Auta 3 (2017), reż. Brian Fee
ŹRÓDŁO edukacjafilmowa.pl
Projekt PAN AMBROŻY ZAPRASZA NA SEANS
Źródło MATERIAŁY PRASOWE DYSTRYBUTORA
Plakaty Forum Film Poland, Disney
Autor opracowania, pomysłodawca i koordynator projektu: Mateusz Pietrzyk.